トップ25のiTunes Uコース 2015-08-30

中学3年英語 文法の復習
山梨英和中学校・高等学校
ジャンル: 英語
リリース日: 2014年10月31日

<div> 中学で学習する内容を文法の点から復習したい、授業で扱う文法を予習したい、授業で聞き逃した文法の説明をもう1回聞きたい…。そんな人のための講座です。</div><div> 授業ではProgress in English 21 (エデック)を使用しています。</div>



数学Ⅰ(進学コース)2014年度
Kindai University High School
ジャンル: 高等数学
リリース日: 2014年12月11日

<div>数研出版の数学Ⅰの教科書をもとに、授業で使用したプレゼンテーションファイル(keynote file)をアップしています。</div>



Travel English
Seibi University
ジャンル: 英語
リリース日: 2013年8月6日

<div>海外旅行で役に立つ英語を学ぶ、基礎的なコースです。空港、買い物、レストラン等での日常英語表現を、実際に会話しながら学びます。</div>



プレゼンテーションをしよう
Awaji City Board of Education
ジャンル: 日本語
リリース日: 2014年6月4日

<div><span>校外学習や職場体験学習などに参加したあと、自分が経験したことや感じたことを他者にわかりやすく表現する方法を、このコースでは学んでいきます。自分の体験を伝える方法は、作文を書く、新聞で記事を構成</span><span>するなど、様々な方法があります。ここではプレゼンテーションソフトを使って、自分の経験をまとめて、発表しましょう。</span></div><div><span><br></span></div>



中学1年英語B 6月〜7月
Sakuragaoka Junior and Senior High School
ジャンル: 英語
リリース日: 2015年6月3日

<div>『中1英語B』は桜丘中学校、1年生の英語授業で使用している教材です。</div><div>このコースは教科書の文法、会話てき英語、語彙 などの副教材です。リスニングとスピーケィングの練習教材もあります!: </div><div><br></div><div>必要な文法:<span>①「TimeZones - Student Book 1</span><span>」(Heinle - Cengage Learning)</span></div><div><span>      ②「Active Phonics」(株式会社)</span></div><div><span>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;</span></div><div><span>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;内容:</span><span style="line-height: 1.4em; text-decoration: underline;" data-mce-style="line-height: 1.4em; text-decoration: underline;">TimeZones - Student Book 1</span><span>&nbsp;</span></div><div>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; <span style="text-decoration: underline;" data-mce-style="text-decoration: underline;">Active Phonics</span></div><div><br></div><div>Designed as an introductory English course for 7th graders, the J1 Eigo B course focuses primarily on developing communication skills through situational English contexts. &nbsp;A secondary focus is on developing speaking and presentation skills through in-class presentation projects and direct focus on pronunciation with a phonics stream. &nbsp;<br><br>Each situational English context is presented in a&nbsp;unit that provides focused vocabulary and grammar structures through direct&nbsp;learning, conversation-focused activities and reading practice. &nbsp;Special focus on vocabulary is provided through use of outside Applications (Quizlet) that are required for the course. &nbsp;&nbsp;<br><br>Student evaluation is based on the following <strong><span style="text-decoration: underline;" data-mce-style="text-decoration: underline;">GRADING</span></strong>:</div><div><span><br></span></div><div><ul><li><span>exams </span><strong>(定期テスト)</strong></li><li>in-class participation <strong>(</strong><strong>努力ポイント)</strong></li><li>homework <strong>(宿題)</strong></li><li>periodic course content based quizzes <strong>(小テスト)</strong></li><li>presentations <strong>(プレゼン)</strong></li></ul><br><br></div>



Developing iOS 8 Apps with Swift
Stanford
ジャンル: コンピュータサイエンス
リリース日: 2015年1月23日

<div>Updated for iOS 8 and Swift. Tools and APIs required to build applications for the iPhone and iPad platforms using the iOS SDK. User interface design for mobile devices and unique user interactions using multi-touch technologies. Object-oriented design using model-view-controller paradigm, memory management, Swift programming language. Other topics include: animation, mobile device power management, multi-threading, networking and performance considerations.</div><div><br></div><div>Prerequisites: C language and object-oriented programming experience exceeding <a href="https://itunes.apple.com/us/course/programming-abstractions/id495054099" target="_blank" data-mce-href="https://itunes.apple.com/us/course/programming-abstractions/id495054099">Programming Abstractions</a>&nbsp;level, and completion of <a href="https://itunes.apple.com/us/course/programming-paradigms/id495054064" target="_blank" data-mce-href="https://itunes.apple.com/us/course/programming-paradigms/id495054064">Programming Paradigms</a>.</div><div><br></div><div>Recommended: UNIX, graphics, databases.</div><div><br></div><div>Offered by Stanford's School of Engineering.</div><div><br></div><div>For more online learning opportunities, please visit&nbsp;<a href="http://online.stanford.edu/" target="_blank" data-mce-href="http://online.stanford.edu/">Stanford Online</a>.</div>



物理 力学
Kindai University High School
ジャンル: 物理学
リリース日: 2015年5月23日

<div>高等学校 物理 力学(物体の運動とつり合い~運動量と力積~円運動と単振動~万有引力)の解説動画です。<br><br>授業の流れ<br><ol><li>各講においてあるプリント教材を印刷やダウンロードして、書き込める準備をする</li><li>授業動画を見て、プリントに書き込む(板書以外も、気になったことなどを書きましょう!!)</li><li>エキストラとして、参考動画を見ると、より理解が深まると思います</li></ol>授業を受講している生徒は、必ず指定された授業までに動画を見てノートを完成させておくこと。<br>Keyword:<br>平面の運動 剛体のつり合いとモーメント 運動量と力積 円運動 単振動 万有引力<br><br>ご意見・ご感想などはこちらへ<br>yasufumi.watanabe0723@gmail.com<br></div>



中国語学概説
Kansai University
ジャンル: 中国語
リリース日: 2012年10月9日

<div><div>この「中国語学概説」講座(全15回)では、「中国語はどういう言語か」ということについて、文字、語彙、語法、音声などの語学的な角度からはもちろんのこと、「言語の背景にはその民族の文化がある」という言語観に基づいて、中国人の思惟方法(ものの見方・考え方)と中国語との関係、さらには、「文化交渉学」という現在、私たちが目指している新しい学問体系の枠組みからも日中欧の言語接触を織り交ぜながら話を進めていきたい。</div></div>



Major English Writers II
Harrisburg Area Community College
ジャンル: 文学
リリース日: 2015年8月6日

<div>This is a self-paced course in British Literature from about 1789 through the twentieth century.&nbsp;</div><div><br></div><div><div>In this course you will study a selection of British literature from about 1790 to 1945, examining literary works from the Romantic, Victorian, and twentieth-century periods in an historical and cultural context, and delving into some of the significant issues and debates that characterize and inform the literature and art of these periods. The strategies and skills of close reading, analysis, and interpretation that you will focus on in this course will prepare you for more intensive study of English literature.&nbsp;</div></div><div><br></div><div><div><span style="background-color: yellow;"><strong>In order to gain the most benefit from this course, please follow the sequence of chapters and lessons in Posts.</strong></span></div></div><div><br></div><div><div><span style="text-decoration: underline;">Please note:</span> You will NOT receive any college credit from taking this course in iTunes U. You need to enroll as a a regular or online student to receive credits.</div><div><br></div><div>Please visit these web sites for more information:</div><div><a href="http://www.hacc.edu/" target="_blank" data-mce-href="http://www.hacc.edu/">http://www.hacc.edu</a></div><a href="http://www.hacc.edu/virtual" target="_blank" data-mce-href="http://www.hacc.edu/virtual">http://www.hacc.edu/virtual</a></div>



Global English: a language of controversy?
The Open University
ジャンル: 英語
リリース日: 2012年1月12日

<div>‘Britain and America,’ wrote George Bernard Shaw, ‘are two countries divided by a common language.’ That witty comment summarises the problems and complexities of English. It has ended up as a world language, the widely used language of commerce and the internet.<br><br>But today’s widespread adoption and use of English is a complex story. Grammatically it’s hard to learn, it has many variants and comes with its own history. Its global distribution is largely due to its imposition through British colonial expansion, where it became the language of authority, control and oppression. Those malign beginnings still carry resentments around the world, and continue to pose questions. Is it arrogant to expect other countries to learn it while Anglophones don’t bother to learn their languages? Or is it a good thing that we’ve found common ground in a multicultural world?<br><br>The idea of English as a global language is controversial, particularly for people in non-English-speaking countries. This learning pathway examines that controversial nature as well as its cultural and economic importance. Using text, video and audio it explores what English means to those who use it and what it means to learn English, both as a mother tongue and an additional language.</div>



How to Start a Startup
Stanford
ジャンル: 起業
リリース日: 2014年12月15日

<div><strong>Everything we know about how to start a startup, for free, from some of the world experts.</strong></div><div><strong><br></strong></div><div>This collection is designed to be a sort of one-class business course for people who want to start startups.</div><div><br></div><div>We cover how to come up with ideas and evaluate them, how to get users and grow, how to do sales and marketing, how to hire, how to raise money, company culture, operations and management, business strategy, and more.</div><div><br></div><div>You can’t teach everything necessary to succeed in starting a company, but I suspect we can teach a surprising amount. We’ve tried to take some of the best speakers from the past 9 years of Y Combinator dinners and arrange them in a way that will hopefully make sense.</div><div><br></div><div>We’re doing this because we believe helping a lot of people be better at starting companies will be good for everyone. It will hopefully be valuable even for people who don’t want to start startups.</div><div><br></div><div>Talks like these have really helped Y Combinator founders create their companies. We hope you find it helpful too!</div><div><br></div><div>-Sam</div><div><br></div><div>Note: the videos are in a slightly different order from how they were given at Stanford, for cohesiveness. In addition, some readings can only be viewed in iTunes U if you are using the iOS &nbsp;app. You can alternatively check the&nbsp;course website&nbsp;to follow along with the associated readings:&nbsp;<a href="http://startupclass.samaltman.com/" target="_blank" data-mce-href="http://startupclass.samaltman.com/">startupclass.samaltman.com</a><div>&nbsp;</div></div><div><br></div><div><div>For more online learning opportunities, please visit&nbsp;<a href="http://online.stanford.edu/" target="_blank" data-mce-href="http://online.stanford.edu/">Stanford Online</a>.</div><br></div>



中学1年生 物質 〜身のまわりの物質〜
Awaji City Board of Education
ジャンル: 化学
リリース日: 2014年12月2日

<div>私たちはプラスチック、紙、金属…様々な物質を利用して生活しています。しかし、それらがどのような性質を持っているか考えたことはありますか?<span>このコースでは実験をしながら物質について考えていきます。</span></div><div><span>正しい実験器具の使いかたを習得して安全に実験しま</span><span>しょう。</span></div><div><br></div><div><br></div><div><br></div>



2014 中学2年 英語 基礎
三重県松阪市立三雲中学校
ジャンル: 英語
リリース日: 2015年3月22日

<div>2年生で学習する英語のコースです。<br>教科書は<span style="text-decoration: underline;" data-mce-style="text-decoration: underline;">SUNSHINE ENGLISH COURSE 2(開隆堂)</span>を使用しています。</div><div><br></div><div>講師の考える2年生の学習目標を3つ挙げます。</div><div><ol><li><span style="background-color: yellow;" data-mce-style="background-color: yellow;">英語の決まりを自分に染み込ませる。</span></li><li><span style="background-color: yellow;" data-mce-style="background-color: yellow;">反復練習で、自分の力を確実なものにする。</span></li><li><span style="background-color: yellow;" data-mce-style="background-color: yellow;">周りの人とのコミュニケーションによって、課題を克服する。</span></li></ol></div><div><br></div><div><span style="text-decoration: underline;" data-mce-style="text-decoration: underline;">学校の授業だけでは、十分に英語の力を身につけることはできません!</span></div><div><span style="background-color: yellow;">学校と家庭で</span>学習をがんばりましょう。<br></div>



Introduction to Algorithms
MIT
ジャンル: コンピュータサイエンス
リリース日: 2012年1月12日

<div>This course teaches techniques for the design and analysis of efficient algorithms, emphasizing methods useful in practice. Topics covered include: sorting; search trees, heaps, and hashing; divide-and-conquer; dynamic programming; amortized analysis; graph algorithms; shortest paths; network flow; computational geometry; number-theoretic algorithms; polynomial and matrix calculations; caching; and parallel computing.&nbsp;</div><div><br></div><div>The textbook for this course is: Cormen, Thomas H., Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, and Clifford Stein.<em> Introduction to Algorithms</em>. 2nd ed. Cambridge, MA: MIT Press. ISBN: 0262032937.</div><div><br></div><div><div><div><a title="http://ocw.mit.edu;" href="http://ocw.mit.edu/" data-mce-href="http://ocw.mit.edu;">http://ocw.mit.edu/</a></div><div>This content is provided under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 license.</div><div><a title="http://ocw.mit.edu/OcwWeb/web/terms/terms;" href="http://ocw.mit.edu/terms/" data-mce-href="http://ocw.mit.edu/OcwWeb/web/terms/terms;">http://ocw.mit.edu/terms/</a></div></div></div>



Hawaii Global Fieldwork Trip
Sakuragaoka Junior and Senior High School
ジャンル: 指導/学習
リリース日: 2015年7月23日

<div>高1で行くHawaii Global Fieldwork Tripについてのコースです。</div><div>事務手続き、行程、事前・事後学習についての説明です。</div>



化学基礎
Sakuragaoka Junior and Senior High School
ジャンル: 化学
リリース日: 2015年1月15日

<div>化学反応式と反応に関係した物質の物質量との関係を学習していきます。</div><div>まず化学反応をする前とした後で、原子の数が変わらないことに留意しながら化学反応式をの作り方を学習します。</div><div>次に作った化学反応式から、その係数と反応に関係した物質の個数、さらには物質量との関係を学習します。</div><div>最後に基本的な練習問題で学習の確認をしてみてください。</div>



Anatomy and Physiology
Coppell Independent School District
ジャンル: 生物学
リリース日: 2013年1月14日

<div><em>*This Anatomy and Physiology course is a part of Coppell ISD's science department.&nbsp; The class in iTunes U is designed to supplement the on-site course.&nbsp; If you have any questions, feel free to contact the instructor.&nbsp; Content will continue to be added to this course over the next school year.</em> &nbsp;</div><div><br></div><div>In Anatomy and Physiology, students conduct laboratory and field investigations, use scientific methods during investigations, and make informed decisions using critical thinking and scientific problem solving. Students in Anatomy and Physiology study a variety of topics, including the structure and function of the human body and the interaction of body systems for maintaining homeostasis.</div><div><br></div><div><br></div>



中学3年理科 地球 〜地球と宇宙〜
Awaji City Board of Education
ジャンル: 天文学
リリース日: 2014年3月30日

<div>中学3年理科 地球 〜地球と宇宙〜</div><div><br></div><div>このコースでは中学3年生理科 地球 〜地球と宇宙〜 を学習します。</div><div>実際に星空を観測して、地球と宇宙の関係を探っていきます。<span>時間、季節によってどのような星座がどのような位置に見えるのか調べて、地球はどのように動いているのか考えて</span><span>いきましょう。</span></div><div><span>方角や位置関係などイメージしにくい部分はアプリや動画を使用しながら学んでいきます。</span></div>



App Development: Teaching Swift
Apple Education
ジャンル: コンピュータサイエンス
リリース日: 2015年6月8日

<div>Bring Swift into the classroom with this collection of lesson plans, presentations, and Xcode projects to lead students through experiential learning.</div><div><br></div><div>Join the Swift Education community to access all materials, including Xcode projects, lesson plans and presentations:&nbsp;<a href="http://swifteducation.github.io/" target="_blank" data-mce-href="http://swifteducation.github.io/">http://swifteducation.github.io/</a></div><div><br></div><div><div>We have designed the projects and lessons in this course to meet specific, clear learning outcomes, which are included in each lesson plan. Each lesson employs the need for recall and convergent, divergent, and evaluative thinking to accommodate different types of learners. These materials accommodate a wide variety of teaching styles and pedagogical approaches, including "active" learning techniques, constructionist methodology, Bloom and Blosser learning taxonomies, "Demonstrate, Collaborate, Facilitate" approaches, peer-supported learning, and your own effective methods. Lessons are flexible, and provide opportunities to answer the "what, how, what if, and why?" to engage student learning and cognition. Lastly, lessons and exercises recognize gender, ethnic and cultural bias, and we have designed these materials to be open to a diverse classroom.</div></div><div><br></div><div>With this collection of lesson plans,&nbsp;instructors can engage students with a project-based curriculum, and guide students in learning programming with Swift.&nbsp;<div>These course materials do not dictate a step-by-step script for your course. Rather, we provide you with a menu of projects and accompanying lessons to incorporate into your own iOS course.&nbsp;<span>The primary learning outcome for this course is that students will be able to design and create iOS apps. Students will leverage Swift, the iOS SDK, and Apple developer tools. With iOS as the platform, students will learn object-oriented programming, design patterns, type systems, functional language features, user interface design, best practices in programming, and problem analysis.</span></div><div><span><br></span></div><div>The primary learning outcome for this course is that students will be able to design and create iOS apps.&nbsp;<span>Upon successful completion of this course, students should be able to:</span></div><div><ul><li><div>Define key programming terms relevant to Swift and iOS programming.</div></li><li><div>Describe the process of creating iOS apps.</div></li><li><div>State the purpose of the Apple developer tools, such as Xcode, Instruments, debugger, analyzer, and iOS Simulator.</div></li><li><div>Distinguish well-written code from poorly-written code.</div></li><li><div>Recognize patterns and idioms present in the Cocoa Touch API and other Apple frameworks.</div></li><li><div>Employ the Apple developer tools to create an iOS app.</div></li><li><div>Demonstrate programming best practices in Swift.</div></li><li><div>Examine and subdivide app functionality into properly designed components.</div></li><li><div>Explain and summarize iOS API features including location, mapping, sensors, gestures, multimedia and user interface components.</div></li><li><div>Plan, prepare and build an original iOS app, from concept to working program.</div></li></ul><div>In addition, t<span>he lessons and exercises acknowledge and support the standards of the ACM Computer Science Teachers Association and the College Board AP Computer Science standards.</span></div><div><br><div><strong>CSTA Project Based, Level 3 Course</strong></div><div><ul><li><span>Computational thinking</span></li><li><span>Collaboration</span></li><li><span>Computing Practice &amp; Programming</span></li><li><span>Computer &amp; Communications Devices</span></li><li><span>Community, Global and Ethical Impacts</span></li></ul></div><div><strong>AP Computer Science Criteria</strong></div><div><ul><li><span>Object-Oriented Program Design</span></li><li><span>Program Implementation</span></li><li><span>Program Analysis</span></li><li><span>Standard Data Structures</span></li><li><span>Computing in Context</span></li></ul></div></div></div><div><span>These course materials assume that the instructor has read a book on iOS programming, has experience creating basic iOS apps and that the instructor is comfortable with Swift. Students are expected to have prior programming experience, such as programming with Java, C++, Objective-C, Python or Ruby, in an introductory programming course. Students are not required to have prior experience with Swift.</span></div><div><span><br></span></div></div><div>These course materials are designed to teach iOS programming through the creation of multiple apps using Swift, the iOS SDK, and Apple developer tools.&nbsp;<span><span>Projects are divided into lessons, each of which includes an instructor lesson plan and accompanying Xcode project.&nbsp;</span></span><span>All projects are grouped into levels, according to complexity. While levels are meant to be followed in sequence, we encourage you to pick and choose projects within each level according to time, student interest, course structure, and your requirements.</span></div><div><span><br></span></div>



プレゼンテーション基礎(中学:国語)
Sakuragaoka Junior and Senior High School
ジャンル: 情報科学/図書館学
リリース日: 2015年1月15日

<div>小学校で「発表」をしたことがあっても「プレゼンテーション」は初めてという人も多いでしょう。</div><div>そもそも「プレゼンテーションって何?」という人もいると思います。</div><div>このコースでは,「プレゼンテーションって何?」というところから,グループワークを通して学んでいきましょう。</div><div>実際に行われたプレゼンテーションを通して,そもそもプレゼンテーションとは何なのか,何が目的なのかを考えるきっかけになると思います。</div><div>次に簡単なプレゼンテーションを自分たちで作り上げます。もちろんみんなの前でプレゼンテーションを行いますよ。</div><div>そして,プレゼンテーションを行う上で工夫できることも考えてみましょう。</div><div>画像,表,グラフなどの効果的な使い方を実習で学びます。</div><div>最後に,プレゼンテーションとは何なのか,何が大事なのかを振り返って考えてみたいと思います。</div><div>単なるテクニックや形式にとらわれない講座にしていきましょう。</div><div><br></div>



東大発2012
The University of Tokyo
ジャンル: 心理学/社会科学
リリース日: 2012年4月11日

<div>&nbsp;「東大発2012」は、東京大学教養学部で2011年度に開講された講義(全学自由ゼミナール)「メディア創造ワークショップ」で制作された電子 書籍です。講義「メディア創造ワークショップ」は、「働く」というテーマに基づいて、学生がグループで議論して取材対象と自らの主張を考え、実際に学外へ インタビューに出向き、インタビュイーからお話しを伺い、それらを映像とテキストにまとめる活動から成立しています。「情報の受信者」としてではなく、学 生自らが、主体的に情報を収集・編集・発信することをめざしています。<br> <br>  本学教員による講義のほか、映像ディレクター、記者の方々の協力を得て、産学連携のもと開講されました。その成果物である「東大発2012」には、6人の若い働き手に対し、学生が取り組んだインタビューがまとめられています。<br> &nbsp;<br>  東京大学では、従来からの教育理念であるLate Specializationに加え、Early Exposureと称し、学部学生の比較的早い段階から多様な専門知にふれあう機会を増やすこと、多様な学習経験を得ることを、教育改革の検討課題のひと つとしています。学部学生の比較的早い段階から、社会と連携する授業を経験することは、このような多様な学習経験を得る重要な機会であると考えています。<br> <br>&nbsp;本授業は、本学の教育改革支援を行う大学総合教育研究センター教育課程・方法開発部門が、新たな教養教育のあり方を模索する教養学部・教養教育高度化機構 の協力を得て、実施したものです。本授業は2012年度後期も開講を予定しており、「東大発2013」の公開をめざしたいと考えています。<br></div>



Spanish I
Arkansas
ジャンル: スペイン語
リリース日: 2012年8月24日

<div>This self-paced course is a good introduction to Spanish for those who have never studied it before, or a good supplemental program for students who may be struggling in their school Spanish class, or a good refresher course for people who would like to brush up on Spanish after years of not having studied it. &nbsp;While there are many aspects of learning a language, this course focuses almost exclusively on Spanish grammar. &nbsp;If you would like to take a more well-rounded approach to learning Spanish, including cultural notes, pictures from the Spanish-speaking world, reading and listening practice, and more,&nbsp;<a href="https://itunes.apple.com/us/book/espanol-i/id581002884?mt=13" target="_blank" data-mce-href="https://itunes.apple.com/us/book/espanol-i/id581002884?mt=13">click here for David Nance's Spanish textbook</a>, available free for the iPad.</div>



Learn English With Photos
EM Normandie
ジャンル: 英語
リリース日: 2013年7月27日

<div>This course consists of a series of 10 photo-based video lessons designed to improve the listening, vocabulary and speaking skills of English learners at intermediate level and above. Each lesson is accompanied by a PDF transcript with a glossary and questions, a crossword, a wordsearch puzzle, web links, and a final quiz.</div>



Financial Theory
Yale University
ジャンル: 経済
リリース日: 2014年5月1日

<div>This course attempts to explain the role and the importance of the financial system in the global economy. Rather than separating off the financial world from the rest of the economy, financial equilibrium is studied as an extension of economic equilibrium. The course also gives a picture of the kind of thinking and analysis done by hedge funds.</div>



小学校5年生:理科~雲と天気の変化~
立教小学校
ジャンル: 大気科学
リリース日: 2014年9月12日

<div>私たちが毎日経験する天気の変化はどのように変わるのでしょうか。<br>じつは雲の量や動きは天気の変化と関係があります。そのため雲の動きを観察したり、空にうかんでいる雲の種類がわかると、2〜3日後の天気の変化を知ることができます。<br><br></div>



このブログの人気の投稿

トップ25ドラマ映画 2024-11-15

トップ25ドラマ映画 2024-11-01

トップ25ドラマ映画 2024-10-04