|
|
<div> 中学で学習する内容を文法の点から復習したい、授業で扱う文法を予習したい、授業で聞き逃した文法の説明をもう1回聞きたい…。そんな人のための講座です。</div><div> 授業ではProgress in English 21 (エデック)を使用しています。</div> |
|
|
<div>海外旅行で役に立つ英語を学ぶ、基礎的なコースです。空港、買い物、レストラン等での日常英語表現を、実際に会話しながら学びます。</div> |
|
|
<div>世界には素敵な音楽がたくさんあります。<br>ここでは、西欧のクラシック音楽46曲を厳選しましたが、そのほかにも素晴らしい曲がたくさんあって、紹介しきれないのが残念です。<br>たくさん聴いて、クラシック音楽をもっともっと好きになってもらえたら嬉しいです。<br>そして、クラシック音楽をきっかけに、世界の文化(地理、歴史、言語、絵画など)に目を向けて行ってもらえたら嬉しいです。<br><br>Welcome to the wonderful world of classical music.<br>Ms. Shimura, our music teacher, has carefully hand-picked 46 pieces as an introduction to the rich world.<br>Our hope is that you become more acquainted with these bequests and enjoy listening to them at the same time.<br><br>You can also expand your knowledge and understanding by asking questions such as;<br>Where were the composers from?<br>What language do they speak there?<br>When were the pieces composed?<br>What was the world like then, and what was happening in Japan then?<br>and so on...</div> |
|
|
<div>校外学習や職場体験学習などに参加したあと、自分が経験したことや感じたことを他者にわかりやすく表現する方法を、このコースでは学んでいきます。自分の体験を伝える方法は、作文を書く、新聞で記事を構成するなど、様々な方法があります。ここではプレゼンテーションソフトを使って、自分の経験をまとめて、発表しましょう。<br><br></div> |
|
|
<div><div>Justice is one of the most popular courses in Harvard's history. Nearly one thousand students pack Harvard's historic Sanders Theatre to hear Professor Sandel talk about justice, equality, democracy, and citizenship. Now it's your turn to take the same journey in moral reflection that has captivated more than 14,000 students, as Harvard opens its classroom to the world.</div><div><br></div><div>This course aims to help viewers become more critically minded thinkers about the moral decisions we all face in our everyday lives.</div><div><br></div><div>Over 12 weeks of lectures, Sandel challenges us with difficult moral dilemmas and asks our opinion about the right thing to do. He then asks us to examine our answers in the light of new scenarios. The result is often surprising, revealing that important moral questions are never black and white.</div></div> |
|
|
<div>高等学校「化学基礎」の世界へようこそ!<br><br>「化学」と聞いて、苦手意識の強い人もいるかもしれませんね。ですが、身近なものを手にとってみてください。服も、カバンも、靴も、鉛筆も、全てが化学物質ということに気づいていたでしょうか?<br>(極論、我々自身も化学物質の集合体です)<br><br>そうです、化学はかなり私たちの生活に密着した、身近な学問の一つなんです。コタニズム的思想(講師:小谷)に基づくと、<br><br>「化学は、国語に次いで身近な学問である」<br><br>と表記されることになります(笑)<br><br>苦手な人も、得意な人も、どちらでもない人(?)も、知れば身の回りのことが少しよく分かるようになる!知れば生活が豊かになる!と思って、愛着をもって取組んでみましょう。<br>(特に、料理は上手になります)<br><br>さて、このコースでは、Chemistry(化学)の基本的な事柄を学習していくことになります。コースの目的としては、次に示す4つの事柄を理解することです。<br><br>①物質を構成している原子は、どのように結合しているのか?<br>②小さな原子や分子は、どのように数える(計る)のか?<br>③原子同士が反応(化学反応)するには、どのようなルールがあるのか?<br>④化学反応には、どのような種類があるのか?(酸塩基・酸化還元など)<br><br>特に力を入れて取組んでほしいのは「②」の分野になりますが、まずは化学の基礎をしっかりと理解していきましょう!!<br></div> |
|
|
<div><span class="colour" style="color:rgb(43, 43, 43)"><span class="font" style="font-family:HelveticaNeue, 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, Sans, sans-serif"><span class="size" style="font-size:16px">授業で利用したプレゼンテーションファイル(keynote file)等をアップしています。</span></span></span><br></div> |
|
|
<div>各地での文明のめざめに始まり、今日に至るまで、人類が歩んできた壮大な歴史ストーリーを学習しましょう。</div><div>壮大な歴史を学んだあとに、「歴史を学ぶ意味」が見えて来れば、正しい歴史の学習ができたことになります。</div><div><br></div><div>主な内容</div><div>・地中海沿岸の文明(エジプト・ギリシア・ローマ)</div><div>・アジアの古代文明(中国・インド)</div><div>・ヨーロッパでの「中世」と呼ばれる時代</div><div>・イスラーム世界の成立</div><div>・大航海時代に始まるヨーロッパ社会の拡大</div><div>(・市民革命から二度の大戦) ← 世界史Aでやりました</div><div>・戦後の世界</div> |
|
|
<div>使い方はいろいろです。復習に利用するのもいいですね。これから英語を学んでいこうとしている人が利用するのもいいです。<br><br>人に言われてするのではなく、<br><br>自分のペースで、自分に合った単元を、自分のやり方で<br><br>勉強しましょう。<br><br><br>April showers bring May flowers.<br><br>Take it easy.<br><br><br><br><br><br></div> |
|
|
<div>教員が授業の中でiPadを活用するために必要な基礎的な知識技能を獲得するため、標準機能の活用や、アプリ体験などをベースとした研修プログラムです。<br>iPadを導入した学校で、校内研修を行う際に活用します。<br><br>研修は2コースです。<br><ul><li>体験研修(導入前、導入予定の学校)</li><li><br></li><li>活用研修(導入後さらに活用したい、クリエイティブな活動を子供にさせたい学校)<br></li></ul></div> |
|
|
<div><strong>Everything we know about how to start a startup, for free, from some of the world experts.</strong></div><div><strong><br></strong></div><div>This collection is designed to be a sort of one-class business course for people who want to start startups.</div><div><br></div><div>We cover how to come up with ideas and evaluate them, how to get users and grow, how to do sales and marketing, how to hire, how to raise money, company culture, operations and management, business strategy, and more.</div><div><br></div><div>You can’t teach everything necessary to succeed in starting a company, but I suspect we can teach a surprising amount. We’ve tried to take some of the best speakers from the past 9 years of Y Combinator dinners and arrange them in a way that will hopefully make sense.</div><div><br></div><div>We’re doing this because we believe helping a lot of people be better at starting companies will be good for everyone. It will hopefully be valuable even for people who don’t want to start startups.</div><div><br></div><div>Talks like these have really helped Y Combinator founders create their companies. We hope you find it helpful too!</div><div><br></div><div>-Sam</div><div><br></div><div>Note: the videos are in a slightly different order from how they were given at Stanford, for cohesiveness. In addition, some readings can only be viewed in iTunes U if you are using the iOS app. You can alternatively check the course website to follow along with the associated readings: <a href="http://startupclass.samaltman.com/" target="_blank" data-mce-href="http://startupclass.samaltman.com/">startupclass.samaltman.com</a><div> </div></div><div><br></div><div><div>For more online learning opportunities, please visit <a href="http://online.stanford.edu/" target="_blank" data-mce-href="http://online.stanford.edu/">Stanford Online</a>.</div><br></div> |
|
|
<div><span class="font" style="font-family:HelveticaNeue"><b>Updated for iOS 10 and Swift.</b> <span class="colour" style="color:rgb(0, 0, 0)"><span class="font"><span class="size">Tools and APIs required to build applications for the iPhone and iPad platforms using the iOS SDK. User interface design for mobile devices and unique user interactions using multi-touch technologies. Object-oriented design using model-view-controller paradigm, memory management, Swift programming language. Other topics include: object-oriented database API, animation, mobile device power management, multi-threading, networking and performance considerations.</span></span></span></span><br></div><div><br></div><div><span class="font" style="font-family:HelveticaNeue">Prerequisites: C language and object-oriented programming experience exceeding <a href="https://itunes.apple.com/us/course/programming-abstractions/id495054099" target="_blank" data-mce-href="https://itunes.apple.com/us/course/programming-abstractions/id495054099">Programming Abstractions</a> level, and completion of <a href="https://itunes.apple.com/us/course/programming-paradigms/id495054064" target="_blank" data-mce-href="https://itunes.apple.com/us/course/programming-paradigms/id495054064">Programming Paradigms</a>.</span><br></div><div><br></div><div><span class="font" style="font-family:HelveticaNeue">Recommended: UNIX, graphics, databases.</span><br></div><div><br></div><div><span class="font" style="font-family:HelveticaNeue">Offered by Stanford's School of Engineering.</span><br></div><div><br></div><div><span class="font" style="font-family:HelveticaNeue">For more online learning opportunities, please visit <a href="http://online.stanford.edu/" target="_blank" data-mce-href="http://online.stanford.edu/">Stanford Online</a>.</span><br></div><div><span class="font" style="font-family:HelveticaNeue"></span><br></div> |
|
|
<div>大阪教育大学附属平野中学校中学校2年生に向けた社会科歴史の授業です。<br>江戸時代後期、幕府と諸外国との関係から当時の諸外国の使節の目的や幕府の指導者の対応を<span>追体験することで、江戸幕府の終焉を当時の人々がいかに捉えていたのかを学びます。</span></div><div><br></div> |
|
|
<div>高等学校 物理基礎 力学(物体の運動~力と運動~仕事とエネルギー)の解説動画です。</div><div><br></div><div>授業の流れ</div><ol><li>各講においてあるプリント教材を印刷やダウンロードして、書き込める準備をする</li><li>授業動画を見て、プリントに書き込む(板書以外も、気になったことなどを書きましょう!!)</li><li>エキストラとして、参考動画を見ると、より理解が深まると思います</li></ol><div>授業を受講している生徒は、必ず指定された授業までに動画を見てノートを完成させておくこと。</div><div><br></div><div>Keyword:</div><div>速度 等加速度直線運動 落体の運動 <span>運動の法則 (力のつり合い 運動方程式) </span><span>仕事とエネルギー</span></div><div><br></div><div>ご意見・ご感想などはこちらへ</div><div>yasufumi.watanabe0723@gmail.com</div> |
|
|
<div> iPadの導入が進み,授業も変わってきたが,積極的に導入を進め活用している教員と,消極的な姿勢であったため現在も活用が進まないでいる教員の差が大きくなっているようである。初期に導入できなかったことで,導入する気になっても「いまさら他の人に聞くのも恥ずかしい」「何からはじめていいのかわからない」という意識が働いて二の足を踏んでいる教員も少なくないのであろう。また,「授業以外で使えないのだろうか」「初心者でも失敗しにくい事例が知りたい」といった要望もよく聞かれる。</div><div> 今後,導入が進んでいない教員へのハードルを下げるための「入門書」として,各教科や教育活動における「Good Practice」集を作成する。</div><div> 導入ありきの入門書ではなく,導入によってどのように授業が変わったのか,どのように生徒が変わったのかまでを掲載することで,それぞれの教員が目指す授業のあり方を前提として参考に出来るものとする。</div><div> 様々なコンテンツが添付できるiTunes Uの特性を活かし,実際に実践例で用いられた教材等も出来るだけ添付したい。(教材があれば同じような授業が出来るわけではなもちろんない。狙いや授業計画まで含めて総合的に授業は作られるべきであるが,ここでは「教材をどうやって作っていいかもわからない」レベルであっても,まずは何か取り組んでみようというきっかけを作るためのものと考えている。)</div> |
|
|
<div><div>This course introduces students to a diverse array of theoretical and empirical issues related to the study of human emotion. Some questions the course will address include: What are our emotions? What purpose do they serve? How do emotions relate to our thoughts, memories, and behaviors towards others? What happens when our emotional responses go awry? Although these questions date back to early philosophical texts, only recently have experimental psychologists begun to explore this vast and exciting domain of study. The course will begin by discussing the evolutionary origins of distinct emotions such as love, anger, fear, and disgust. We will ask how emotions might color our cognitive processes such as thinking and memory, the relationship between emotions and the brain, development of emotions in childhood, and how emotions shape our social relationships. We will also consider how these methods can be applied to studying mental illness in both children and adults. We conclude by studying the pursuit of happiness and well-being, trying to understand what makes us happy.</div><div>This course is part of a broader educational mission to share the study of human emotion beyond the boundaries of the classroom in order to reach students and teachers alike, both locally and globally, through the use of technology. </div><div>This mission is generously supported by, and in collaboration with, the Yale Office of Digital Dissemination and the Yale College Dean's Office. This series was recorded and produced by Douglas Forbush, Lucas Swineford, and the Yale Broadcasting and Media Center.</div></div> |
|
|
<div>中学3年生の数学のコースです。<br>ここでは、式の展開や因数分解、式の計算の利用などを学習します。<br>数学は覚えるというよりも、理解をして反復練習をすることで身についていきます。<br>コースイメージにもある通り、「やればできる!」ようになります。</div><div><br></div><div>※解説動画には、音声は含んでおりません。<br><br></div> |
|
|
<div>Welcome and thank you for joining me as you begin your journey into the fascinating world of human anatomy and physiology! <br><br><b>A-Plus Anatomy: The Life of a Cell</b> is the first in a series of courses designed for first-year college students who are interested in pursuing careers in the health sciences. This course can be used to supplement introductory courses in the life sciences, including human anatomy and physiology and general biology. The course is organized into four units: basic organization of the human body, functional biochemistry, cell biology, and histology. A multi-touch textbook to accompany this course will be available in Fall 2017.<br><br>You are encouraged to work on this course at your own pace, spending as much time on each unit as you feel is necessary. There are four self-assessments (unit tests) and four creative projects that you will complete to assess your understanding of key concepts. After you've finished each unit, take the self-assessment test and check your answers with the included answer keys. No self-assessments or creative projects should be sent to Professor Swatski.<br><br><b>You will NOT receive any college credit from taking this course in iTunes U. You need to enroll as a regular or online student at Harrisburg Area Community College to earn credits. Please visit these websites for more information.</b><br><a href="http://www.hacc.edu%A0" target="_blank" data-mce-href="http://www.hacc.edu%A0">http://www.hacc.edu </a><br><a href="http://www.hacc.edu/Future-Student-Portal.cfm" target="_blank" data-mce-href="http://www.hacc.edu/Future-Student-Portal.cfm">http://www.hacc.edu/Future-Student-Portal.cfm</a> <br><br><br></div> |
|
|
<div><div>Assuming a general background in the histories of Old, Middle, and Modern English, this course focuses on the rise of English language to the position of global dominance that it holds today, analyzing the reasons and relative stability of its position, and in particular, in relation to the other major world languages.</div></div> |
|
|
<div>The third course in the English Essentials iTunes U series, English Essentials: Composition focuses on the development of fluency in writing clear, forceful, and effective prose. Through guided writing prompts, writing exercises and activities, and real classroom-based essay assignments, this course serves as an introduction to college-level writing. Learn from Dr. Siha's years of teaching writing as well as real student essay examples.<br></div><div><br></div><div>This course is designed to be self-paced and self-assessed. Please make use of the self-assessment tab to grade your own writing. No essays should be sent to Dr. Siha.<br></div><div><br></div><div>If you are not ready for writing at the college level, please subscribe to <a href="https://itunes.apple.com/us/course/english-essentials-writing/id849817666">English Essentials: Writing</a> and purchase the iBooks Textbook <i><a href="https://itunes.apple.com/us/book/english-essentials-writing/id882832857?mt=13">English Essentials: Writing</a> </i>for additional writing instruction before taking this course. Need help with grammar? Subscribe to <a href="https://itunes.apple.com/us/course/english-essentials-grammar/id1036001996">English Essentials: Grammar</a>.<br></div><div><br></div><div><b>You will NOT receive any college credit from taking this course in iTunes U. You need to enroll as a regular or online student to receive credits. Please visit these websites for my information.</b><br></div><div><b><br></b><span data-mce-style="text-decoration: underline;" style="text-decoration: underline;"><a href="http://www.hacc.edu">http://www.hacc.edu</a></span></div><div><span data-mce-style="text-decoration: underline;" style="text-decoration: underline;"><a href="http://www.hacc.edu/Future-Student-Portal.cfm">http://www.hacc.edu/Future-Student-Portal.cfm</a></span><br></div> |
|
|
<div><div>高等部1年生 生物基礎2のコースです。<br></div><div>生物基礎は3つの単元に分けられており,本コースは「恒常性」です。<br></div><div>わたしたちの体の中で行われている生命活動が常に一定に保たれているしくみを学んでいきましょう。<br></div><div><生物基礎の単元><br></div><div>① 細胞,遺伝<br></div><div>② 恒常性<br></div><div>③ 生態系<br></div><div><br></div><div><大単元:恒常性><br></div></div><div>生物には体内環境を維持する仕組みがあり,このことを恒常性という。<br></div><div>多細胞生物の場合,細胞の周りを取り囲んでいるものは「体液」である。つまり,恒常性は体液の状態を一定に保つはたらきのことである。<br></div><div>体液中の物質濃度を一定に保つために,体液は循環し,さまざまな臓器や自律神経,ホルモンのはたらきにより濃度が保たれている。また,外部からの病原体や異物を認識し,排除し,体液を一定に保つ防御のしくみ(免疫)が備わっている。<br></div><div><br></div><div><br></div><div>※このコースは,一部解剖実験を含んでおり,生きている生物の飼育,観察,実験を行うことを通じて,生命尊重の態度を育成することを目的としています。<br></div><div>解剖実験を行う場合は,教師の技術,いかにして生命尊重を伝えるかを十分に備えた上で実施することを望みます。<br></div><div>なお,どの実験対象生物も解剖することが目的で飼育されたものではありません。<br></div><div><b></b><br></div><div><span class="highlight" style="background-color: rgb(255, 255, 255)">※</span>This course aims to provide learners with comprehensive knowledge, skills and viewpoints in the area of biology through many experiments, observations, tasks and activities integrated into the course. As the course has to deal with the dissection of animals' organs, the learners are expected to deepen their respect for any form of life on earth and, as a human being, conduct respectful, responsible behaviour and attitude toward all living creatures. All the organs that have been used in the course were by-products of food processing. <br></div><div><span class="colour" style="color:rgb(51, 51, 51)"><span class="font" style="font-family:'Lucida Grande', 'Lucida Sans Unicode', Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif"><span class="size" style="font-size:12px"><span class="highlight" style="background-color: rgb(255, 255, 255)"></span></span></span></span><br></div> |
|
|
<div>フロンティアプロジェクトから受け継がれてきた、淡路市の先生方が作成したタブレット活用のちょっとしたアイデア集です。<br>フォーマットはバラバラですが、きっと明日からの授業のヒントになると思います。<br>気軽にのぞいてみてください。<br></div> |
|
|
<p><span style="font-kerning: none">This course is designed to help you to learn to code no matter what your level of experience. Through a series of exciting activities and challenges, you’ll learn key coding concepts as you solve puzzles in the Swift Playgrounds app. As you progress through the course, you’ll build your computational thinking skills, and see how coding can be fun as you explore examples of coding in everyday life. </span><br></p><div><span style="font-kerning: none"></span><br></div><p><span style="font-kerning: none">There are 10 lessons filled with video instruction and practical activities where you can document, practice, reflect and review your progress. </span><br></p><div><br></div> |
|
|
<div><div>この「中国語学概説」講座(全15回)では、「中国語はどういう言語か」ということについて、文字、語彙、語法、音声などの語学的な角度からはもちろんのこと、「言語の背景にはその民族の文化がある」という言語観に基づいて、中国人の思惟方法(ものの見方・考え方)と中国語との関係、さらには、「文化交渉学」という現在、私たちが目指している新しい学問体系の枠組みからも日中欧の言語接触を織り交ぜながら話を進めていきたい。</div></div> |
|
|